Header afbeelding
Oude Kerkweg 57 8085 AM DOORNSPIJK Tel:0525-661545

Klachtenregeling

Niet tevreden? Praat erover met ons

Wij vinden het als huisarts maar ook als doktersassistent en praktijkmanager belangrijk om u
zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden over ons bent of als u vindt dat iets beter kan,
dan horen wij dit graag. Laat ons weten waarom u niet tevreden bent dan kunnen wij
proberen uw probleem of klacht op te lossen. Daarna neemt onze klachten coördinator Lydia van de Wetering binnen enkele dagen contact met u op. Zij zal met u kijken wat de aard van de klacht is en met wie u in gesprek wilt daarover.

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit?
Dan kunt u uw klacht vertrouwelijk bespreken met een klachtenfunctionaris.

Klacht indienen
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een
oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De
klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een
klachtenfunctionaris? Vult u dan het klachtenformulier in op de website van SKGE.
U kunt ook eerst bellen naar 088 0229190.

Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving
geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u
niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te
vermelden. U kunt uw klacht sturen naar:

SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Voor vragen kunt u bellen naar 088 0229100.

Geschilleninstantie
Als u ook met hulp van de klachtenfunctionaris er echt niet uit komt, kunt u een uitspraak
over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke
commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten
en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk
secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie vindt u  op www.skge.nl